Asiakaspalvelu

Palautus

Palautuksia on kahta eri tyyppiä, katumus ja reklamaatio.

Katumus tarkoittaa, että et enää halua tuotetta, olet ehkä ostanut väärän koon tai mallin. Katumusapauksessa olet vastuussa toimittajalle takaisin palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Reklamaatio tarkoittaa, että tilaamasi tuote on rikkinäinen tai tuotteesta puuttuu osia. Reklamaatiotapauksessa korvaamme palautuskulut, jos tuote on lähetettävä takaisin toimittajalle.

Kysymyksiä koskien palautusoikeutta

"Kuinka kauan minulla on palautusoikeus?"

Voit palauttaa ostoksesi 30 päivän kuluessa. EU:n kuluttajansuojalainsäädännön mukaan sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tarjoamme lisäksi 16 päivän ajan avointa ostoa (yhteensä 30 päivää). Tietyissä juhlapyhissä ja erikoiskampanjoissa peruuttamisoikeutta voidaan pidentää, ja tästä ilmoitetaan verkkosivullamme ennen ostoa.

"Kuinka paljon ostoksen katuminen maksaa?"

Jos muutat mieltäsi, maksat tuotteen palautuksesta koituvat kulut joko itse tai ostamalla palautuskuitin meiltä. Kuitin hinta on 7.50-16.80 euroa ja riippuu tuotteen painosta. Tarkat kustannukset ilmoitetaan palautuskuitissa, kun ilmoitat haluavasi peruuttaa oston. Kustannukset vähennetään sitten maksun palautuksestasi.

"Voinko pysäyttää tilaukseni ennen kuin saan sen?"

Tilausta ei voi keskeyttää oston suorittamisen jälkeen. Tämä johtuu siitä, että tilaus lähetetään suoraan toimittajalle, joka myi tuotteen sinulle.

"Voinko muuttaa tilaukseni sisältöä ennen kuin saan sen?"

Tilausta ei voi muuttaa oston suorittamisen jälkeen. Tämä johtuu siitä, että tilaus lähetetään suoraan toimittajalle, joka myi tuotteen sinulle.

"Kuinka peruutan ostokseni?"

Napsauta tästä aloittaaksesi katumistapauksen ja saadaksesi lisäapua tuotteen palauttamiseen.

Jos haluat peruuttaa ostoksesi, sinun tulee ilmoittaa siitä meille 30 päivän kuluessa tilauksesi vastaanottamisesta. Voit suorittaa palautuksesi helposti ottamalla meihin yhteyttä verkkosivustomme asiakaspalvelusivun kautta. Saat palautuskuitin, jota voit käyttää tuotteen palauttamiseen. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kirjoittamalla meille osoitteeseen support@fyndiq.fi tai käyttämällä palautuslomakettamme.

"Voinko peruuttaa minkä tahansa ostoksen?"

Ei, tietyt tuotteet ovat poikkeuksia katumisoikeudesta. Tämä tarkoittaa, että sinulla ei ole oikeutta palauttaa näitä tuotteita. Jos katumisoikeus ei ole voimassa, siitä ilmoitetaan tuotteen kuvauksessa Verkkosivustolla. Poikkeavat tuotteet ovat:

  • Tuotteet, jotka on valmistettu ohjeidesi mukaan tai joilla on muuten selkeä henkilökohtainen jälki.

  • Tuotteet, joita rikkoutuneen sinetin kanssa ei voida palauttaa sopivasti terveydellisistä tai hygieniasyistä johtuen josta olet rikkonut sinetin.

  • Sinetöity ääni- tai videotallenne tai sinetöity tietokoneohjelma josta olet rikkonut sinetin.

  • Irtonainen sanomalehden tai aikakauslehden numero.

"Mitä tapahtuu, jos en nouda pakettiani ajoissa noutopisteeltä?"

Olet vastuussa pakettisi vastaanottamisesta tai noutamisesta tilauksen yhteydessä saamiesi ohjeiden mukaisesti. Postitoimistoissa olevat paketit, joita ei ole noudettu noutoilmoituksessa mainitussa ajassa, lähetetään takaisin toimittajan varastoon. Näissä tapauksissa meillä on oikeus veloittaa enintään 16 euroa hallintokuluja, jotka vastaavat käsittely- ja toimituskulujamme, jos et nouda pakettia postista tai et vastaanota pakettia toimitusohjeiden mukaan.

Kysymyksiä reklamaatiosta

"Olen saanut rikkinäisen tuotteen tai jotain muuta kuin tilaamani tuotteen, mitä teen nyt?"

"Kuinka kauan minulla on aikaa reklamoida tuote?"

Jos tuotteessasi on vika, sinulla on oikeus tehdä reklamaatio viallisesta tuotteesta vakituisen asuinmaasi voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Suomessa sinulla on oikeus valittaa tuotteen alkuperäisistä virheistä, jotka ilmenevät kahden vuoden kuluessa tuotteen toimittamisesta (vastuuaika). Sinun on aina tehtävä reklamaatio kohtuullisessa ajassa siitä, kun sinun olisi pitänyt huomata virhe. Valitusoikeutesi lakkaa viimeistään kahden kuukauden kuluttua kahden vuoden vastuuajan päättymisestä.

"Kuinka paljon ostoksen reklamointi maksaa?"

Ei mitään, jos reklamaatio on hyväksytty. Kun reklamoitu tuote on vastaanotettu ja hyväksytty, hyvitämme sinulle tuotteen hinnan. Meillä on oikeus evätä reklamaatio, jos käy ilmi, että tuote ei ole lain edellyttämästi viallinen. Meillä on tällöin myös oikeus periä kohtuullinen hallinnollinen maksu, joka on enintään 10 % tuotteen hinnasta, joka vastaa tuotteen tarkastus- ja toimituskulujamme.

"Voinko valita, saanko rahani takaisin vai hankinko uuden tuotteen?"

Voit pyytää uutta tuotetta tai rahat takaisin toimittajalta, joka myi tuotteen sinulle. He eivät kuitenkaan voi aina toimittaa uutta tuotetta, esimerkiksi jos tuote on loppuunmyyty.